جستجو

آشنایی با مودم ZyXEL

آشنایی با مودم ZyXEL

برای آشنایی با مودم ZyXEL در ادامه شرح مختصری از کلیه چراغ های موجود بر روی مودم و درگاه های پشت مودم خواهیم داشت :

درگاه های مودم ZyXEL

  • در گاه Power: این درگاه برای اتصال آداپتور برق به مودم است.
  • کلید ON و Off: این کلید برای روشن و خاموش کردن مودم استفاده می شود.
  • روزنه Reset: برای ریست سخت افزاری و پاک کردن تنظیمات قبلی مودم می توانید از روزنه ریست استفاده بفرمایید.
  • در صورت لزوم، برای استفاده از این امکان، شما می توانید با به کارگیری شیء ای نوک تیز مانند خودکار و یا سوزن این روزنه را به سمت داخل فشار داده و آن را تا زمان ثابت شدن چراغ های مودم(حدود ۱۵ ثانیه) نگه دارید.
  • به این نکته دقت داشته باشید که با توجه به امکان پاک شدن کلیه تنظیمات از روی مودم، انجام این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود!
  • درگاه USB: این درگاه محل اتصال کابل USB از مودم به سیستم مورد نظر است. (این درگاه فقط بر روی مودم های فاقد امکان وایرلس موجود است. )
  • درگاه Ethernet: از این درگاه برای اتصال کابل شبکه (LAN) از مودم به سیستم مورد نظر، استفاده می شود.
  • درگاه DSL: این درگاه برای اتصال کابل تلفن از مودم به پریز تلفن مربوط به خط رانژه استفاده میشود.

راهنمای نصب سرویس ADSL

معرفی چراغ های موجود بر روی مودم ZyXEL

  1. چراغ Power : روشن، سبز و ثابت بودن چراغ Power به معنای اتصال صحیح مودم به برق است.
  2. چراغ Ethernet : روشن بودن چراغ دارای علامت کامپیوتر، به معنای اتصال سیستم به مودم از طریق کابل LAN یا شبکه است.
  3. لازم به توضیح است که برقراری ارتباط سیستم تا مودم از طریق کابل LAN نیازمند نصب صحیح درایورکارت شبکه بر روی سیستم مورد نظر است. ( نحوه اتصال مودم از طریق کابل LAN در ادامه توضیح داده شده است.)
  4. چراغ USB : روشن بودن چراغ دارای علامت USB به معنای اتصال مودم به سیستم از طریق کابل USBبوده و شرط استفاده از این کابل، نصب صحیح درایور USBمودم بر روی سیستم مورد نظر است. (نحوه اتصال مودم از طریق کابل USB در ادامه توضیح داده شده است.)
  5. فایل مربوط به درایور USB مودم، بر اساس ویندوزهای مختلف در CD قرار گرفته شده در جعبه مودم و همچنین در سایت پارس تلکام موجود است.
  6. چراغ ADSL: در صورتیکه چراغ دارای علامت سوکت تلفن برروی مودم روشن و ثابت باشد، می توان نتیجه گرفت که اتصال مودم تا تجهیزات پارس تلکام از طریق خط تلفن به درستی برقرار شده است.
  7. شرط روشن شدن این چراغ، اتصال صحیح کابل تلفن مربوط به شماره تلفن خط رانژه به مودم است. برای انجام این کار می توانید قسمت “اتصال مودم به خط تلفن” را مطالعه بفرمایید.
  8. چراغ PPP(چراغ دارای علامت کره ی زمین): چراغ دارای علامت کره زمین نشان دهنده ی وضعیت کانکت بودن مودم به اینترنت بوده و در صورتی که مودم شما به اینترنت کانکت باشد این چراغ روشن و به صورت چشمک زن است.
  9. در صورت کانکت نبودن مودم، این چراغ قرمز بوده و پس از انجام تنظیمات لازم در کنسول مودم؛ سبز و چشمک زن خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که در صورتیکه چراغ دارای علامت سوکت تلفن (چراغ DSL) بر روی مودم به هر دلیلی روشن و ثابت نشود، امکان روشن شدن چراغ PPPو کانکت شدن مودم وجود نخواهد داشت. برای انجام تنظیمات در کنسول مودم شما می توانید به قسمت” انجام تنظیمات مودم ” مراجعه نموده و تنظیمات مودم را انجام دهید.

راهنمای نصب سرویس ADSL

در صورت وایرلس بودن مودم ZyXEL ترتیب و نوع چراغهای مودم تا حدودی متفاوت است. به عنوان نمونه به ازای هر چهار پورت LAN موجود در پشت مودم، یک چراغ بر روی مودم و هم چنین به جای چراغ USB، چراغ مشخصه ارتباط وایرلس (چراغ شماره ۳) بر روی مودم وجود دارد. در صورت فعال بودن وضعیت وایرلس مودم این چراغ روشن است.

راهنمای نصب سرویس ADSL

معرفی نحوه اتصال مودم ZyXEL

ابتدایی ترین مرحله، اتصال مودم از طریق آداپتور برق موجود در جعبه ی مودم، به پریز برق است. بعد از اتصال مودم به پریز برق، چراغ Power مودم روشن خواهد شد. در مرحله بعد شما می بایست مودم را به خط تلفن مربوط به سرویس ADSL خود که به عنوان خط رانژه به شرکت پارس تلکام معرفی فرموده اید متصل کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
فیلترها
Sort
display