جستجو

بررسی سرعت دانلود

بررسی سرعت دانلود

با توجه به سرعت سرویس درج شده در قرارداد، شما می‌توانید با سرعت‌های متفاوتی دانلود کنید. درصورتی که می‌خواهید سرعت دانلود خود را تست کنید، وارد سایت‌های معتبری که از عدم وجود اختلال بر روی آن‌ها مطمئن هستیم شده و یکی از لینک‌های آن ها را دانلود کنید. این سایت‌های معتبر می‌تواند شامل موارد زیر باشد :

  • http://php.net/downloads.php#v5
  • http://download.com

در صورت استفاده از سایت PHP برای تست دانلود پس از انتخاب لینک دانلود باید کشور ایران برای دانلود انتخاب شود. به این مورد دقت داشته باشید که سرعت در این قسمت معمولا بر حسب KBps (کیلو بایت بر ثانیه) نشان داده خواهد شد در صورتی که سرعت سرویس شما در قرار داد Kbps (کیلو بیت بر ثانیه) است. تفاوت این دو مورد در این است که در اصل هر Byte برابر ۸bit است. لذا برای تبدیل سرعت می بایست Kbps (کیلو بیت بر ثانیه) را بر ۸ تقسیم کنید تا سرعت بر اساس KBps (کیلو بایت بر ثانیه) به دست بیاید. در تست دانلود باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. سرعت درج شده در قرارداد، حداکثر سرعتی است که شما می توانید با توجه به Share بودن سرویس ADSL با آن دانلود کنید.
  2. به این مورد دقت داشته باشید که سرویس ADSL بر اساس مصوبه جلسه ۴۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با ضریب اشتراک ۱ به ۸ عرضه می شود.
  3. گاهی اوقات مشکل در سرور سایت مقصدی که از آن دانلود می‌کنید می‌تواند عاملی برای افت سرعت شما باشد .
  4. هم چنین دانلود از برنامه‌های Peer to Peer به مانند Torrent به دلیل دخالت داشتن کیفیت پایین مقصد و امکان Upload همزمان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
  5. در صورتی که سرعت دانلود از سرعت سرویس شما پایین تر است با توجه به تاثیر سیستم بر روی سرعت دانلود می‌توانید سرعت سرویس خود را با استفاده از Download Manager امتحان کنید.
  6. در صورت مناسب بودن سرعت به وسیله Download Manager مشکلی بر روی سرویس شما وجود ندارد.
دیدگاه خود را وارد کنید
فیلترها
Sort
display